Afwaardering station zet zich door

treinverbindingen weer lastiger voor Lichterveldse pendelaars

Komende zondag 10 december treedt het nieuwe vervoersplan van de NMBS in werking. Voor de meeste stations in West-Vlaanderen is dat een verbetering, weet de Krant van West-Vlaanderen te melden.

Een aantal verbindingen zal een stuk sneller verlopen. Wie op weekdagen bijvoorbeeld van Kortrijk naar Oostende wil, zal 10 minuten sneller op zijn bestemming zijn. Er komt ook een extra studententrein vanuit de Panne naar Gent, Brussel en Leuven. De aansluitingen in het station van Lichtervelde worden dan weer een pak slechter.

Het nieuwe vervoersplan van de NMBS heeft ook implicaties op de dienstverlening in het station van Lichtervelde, een belangrijk knooppunt in onze regio. Toch is de Lichterveldse mobiliteitsschepen niet geheel ontevreden.  Er komt namelijk een rechtstreekse lijn naar Antwerpen én een studententrein op zondagavond bij.

Wat wij ons afvragen: als je niet geheel ontevreden bent, wat ben je dan?
90% ontevreden?

Welke draai je er ook aan geeft, andermaal is de Lichterveldse pendelaar die dagelijks de trein nodig heeft, nog maar eens de dupe.