Bedankt, beste vrijwilligers

Op 23 november 2017, over deze onderwerpen: Informatie over Lichtervelde, Senioren, Sport & vrije tijd
Vrijwilligers bezig met de voorbereidingen

Wij vroegen eens aan vrijwilligers hoe het nu juist zit met de 500 euro die ze als gepensioneerden onbelast mogen bijverdienen. Ze reageerden alsof ze het in Keulen hoorden donderen.  Dit soort mensen sleept gerief aan van bij hun thuis. Ze helpen waar ze kunnen. Springen bij als er één het alleen niet aankan. Ze komen als eersten bij een activiteit om alles klaar te zetten. Ze vertrekken als laatsten om alles weer op te ruimen en schoon te maken. Hun beloning? Het genoegen dat ze verschaffen aan hun leden. Ze brengen mensen samen. Met hun inzet zullen ze de media nooit halen. Immers ze zorgen niet voor slecht nieuws. Daarom brengen wij hier een eresaluut aan de onbezoldigde vrijwilligers. Ze zijn het cement in onze samenleving.

De foto toont een aantal van de vrijwilligers van FEDOS - forever young - de Eeuwige Lente. Verleden jaar vierden ze hun 50-jarig bestaan.
De Federatie van Onafhankelijk Senioren staat open voor alle mensen.

We nemen hier Fedos als voorbeeld. Maar onze complimenten strekken zich uit naar alle dappere vrijwilligers die niemand uitsluiten.