Geen gewone!

Op 23 mei 2017, over deze onderwerpen: Informatie over Lichtervelde, Senioren

Dit jaar onderneemt Florent voor de 70e keer de bedevaart naar Halle!
Voor inwoners uit onze gemeente die iets uitzonderlijks presteren, ruimen we graag wat plaats in op deze website. Het geeft niet welke filosofie of godsdienst of (bij)geloof ze aanhangen. Wij zijn geen zuilenpartij, maar dat had u al begrepen.

Bijzonder straf, zeg maar ongelofelijk is de krachttoer die Florent Vanderper – in de voetsporen(!) van zijn voorvaderen realiseert. Binnenkort vertrekt hij voor de 70e keer op voettocht naar Halle. Florent heeft intussen wel 85 op zijn leeftijdsmeter. Maar de tijd krijgt er geen vat op. Samen met een groep bedevaarders legt hij de tocht af in twee dagen.

Op de foto toont Florent zijn favoriete sandalen. Zijn bescheidenheid siert hem. Alsof het aan de sandalen zou liggen.
Met zijn tochten zet de heer Vanderper een familietraditie verder. Grootvader Jan begon eraan in 1886. Toen Jans zwangere echtgenote heel ziek werd en de dokter haar opgaf was dat het sein voor de dappere opa om hogere instanties aan te roepen.

Onze Lieve Vrouw van Halle verhoorde onze brave man. Erkentelijk voor zoveel erbarmen ondernam Jan het volgende jaar de tocht opnieuw en opnieuw en opnieuw. Jaar na jaar na jaar. Tot zijn zoon Achiel het overnam. Van volharding gesproken.

Op 2 juni start Florent met een aantal medestappers zijn 70e tocht aan de kerk van Beveren.
En als we hem nu eens zouden uitwuiven?

Florent Vanderper