Hijs de vlag

Op 7 april 2018, over deze onderwerpen: Informatie over Lichtervelde
Nieuwe vlaggen aan het gemeentehuis op 7 april 2018

Veel nieuws valt er dezer dagen niet te rapen over Lichtervelde. Het lijkt wel de stilte voor de storm.
Toch veegden we wat nieuwskruimels bij elkaar.

Aan het gemeentehuis en vlak voor de kerk heeft de gemeente de vendels vervangen. Die dingen zien eigenlijk wel af door weer en wind. De nieuwe vendels van Europa, België, Vlaanderen, onze provincie en Lichtervelde hangen er in peis in vree naast mekaar.
Vooral met dit eerste lentezonnetje, geeft dit vlagvertoon onze markt een wat feestelijk of vrolijk cachet. Wie ook de vlag mag uithangen, zijn de tennisadepten. Er komen maar liefst vier tenniscourts bij op het sportterrein. Leuk voor hen. Iets minder vrolijk zijn de atletiekliefhebbers, voor hen is er eigenlijk weinig of niets voorzien. Ze mogen de zwarte vlag uithangen.
Op de foto merk je, als je goed kijkt, een stuk van een kraan in de rechterbovenhoek. Die staat er voor de bouw van het nieuwe JOC. De bouw van dat nieuwe jeugdhuis is wel vlug uit de startblokken geschoten. Zo vlug, dat het gemeentebestuur haar 'eerste' steen gelegd heeft, toen de meeste andere stenen er al lagen. In een andere discipline zou men je afvlaggen als je zoveel te laat komt.