Klankbordgroep Communicatie moet nieuwe impulsen geven aan e- loket

Op 20 november 2016, over deze onderwerpen: Informatie over Lichtervelde

INTRO: WAAR DE DIGITALE TREIN IS BLIJVEN STILLE STAAN
Bij herhaling heeft onze fractie bij monde van Sofie Steurbaut gewezen op het belang van een e-loket voor de inwoners. Dat is er nu niet. 
Ook de andere oppositiepartijen laakten het achterop raken van de gemeente op gebied van sociale media in het algemeen en het falen van de huidige gemeentelijke website in het bijzonder. 

 

En zie, door het schel gefluit van de begeleiders is de machinist wakker geschrokken. 
Daar komt namelijk een zogenoemde ‘klankbordgroep communicatie’ die werk zal maken van een nieuwe gemeentelijke website.  
 
DE VOORNEMENS
In het nieuwe communicatieplan voor de jaren 2016-2018, zal men de communicatie van de verschillende diensten en het gemeentebestuur kritisch bekijken.  De bedoeling is om zowel de interne als de externe communicatie fijner af te stellen op de hedendaagse noden. 
De klankbordgroep zal adviseren bij een groot communicatieproject. Tussentijds zal zij het proces meesturen. Een eerste project dat de klankbordgroep onder handen neemt is de creatie van een nieuwe gemeentelijke website.
Als we de berichtgeving mogen geloven zou de gemeentelijke website dateren van 2006, krijgt ze dagelijks 250 aanmeldingen. 
De bevoegde schepen meldt dat de nieuwe website net vóór of net na de zomervakantie operationeel zal zijn. (Er staat niet bij van welk jaar… ) 

SAMENSTELLING
De ‘klankbordgroep communicatie’ bestaat uit een vertegenwoordigers van alle fracties in de gemeenteraad, een vertegenwoordiging van het OCMW, een afgevaardigde van het college van burgemeester en schepenen, de schepen van communicatie en de communicatieambtenaar. 

NIEUW RESERVATIESYSTEEM
Terzelfdertijd lanceert de gemeente een nieuw reservatiesysteem waarbij je online de beschikbaarheid van gemeentelijke infrastructuur en materiaal kunt bekijken en reserveren. Hoewel een volwaardig e-loket nog niet aanwezig is, kan je ook nu online een aantal attesten opvragen via de gemeentelijke website.

MEER INFORMATIE
Voor meer informatie kan je de bevoegde ambtenaar contacteren: mevr. Elsie Labens is bereikbaar op de communicatiedienst  elsie.labens [at] lichtervelde.be- 051 72 94 33). Alle suggesties, voorstellen en tips zijn welkom. 

Zie ook het artikel in De Krant van West-Vlaanderen van 18 november 2016, editie Torhout p. 24.  Ook de andere kranten, zowel Het Nieuwsblad als Het Laatste Nieuws berichten hierover.  

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is