Music Maestro!

Op 30 januari 2018, over deze onderwerpen: Kunst en Cultuur, Sport & vrije tijd, Toerisme & evenementen
Nieuwjaarsconcert fanfare De Zwaan op 28-01-2018

Als je houdt van de muziek van Leonard Bernstein (juist die van West Side Story). Of je bent een fan van Ennio Morricone (opnieuw juist ja, die van The Good, The Bad and the Ugly) dan was feestzaal De Zwaan, verleden zondagmorgen (28-01-2018) de plaats van afspraak. Om 11 uur begon het nieuwjaarsconcert van de Koninklijke Fanfare Sint-Cecilia De Zwaan. Voor het eerst voerde de nieuwe dirigent, Christophe Vercruysse, de maat. Laatstgenoemde is een meervoudige master met een indrukwekkend CV.
Dirigent Vercruysse bracht een heel eigen, vrolijke bewerking van de stukken van Bernstein en Morricone. Pareltjes van filmmuziek die iedereen kent.
Bijzonder amusant was de vondst van Benjamin Sercu.  Dan hebben we het over de manier waarop hij het geheel aan mekaar praatte. Buiksprekend bracht hij zijn pop, een oud wijfje, tot leven. Een hilarische act op zich.

Er was maar 1 minpuntje. Een dergelijke voorstelling moet niet 150 toeschouwers krijgen maar 1500.
Maar de 150 genoten als duizend en lieten de muzikanten niet los vooraleer die een bisnummer brachten.