Wielercommentator Michel Wuyts te gast in OC De Schouw

Op 9 november 2016, over deze onderwerpen: Informatie over Lichtervelde, Kunst en Cultuur, Toerisme & evenementen

Bron: Het Nieuwsblad zaterdag 5 november 2016 (ingekort)
Auteur: Eric VANHOOREN

Altijd onderweg’ richt blik op internationaal wielergebeuren voor- en achter de schermen

Wielercommentator Michel Wuyts op 15 november te gast in OC De Schouw
Michel Wuyts en wielrennen, het is een combinatie die al meer dan 25 jaar de koers op TV kleurt. Eigenlijk een onafscheidelijk duo en vooral gekend om zijn taal en expertise, maar door sommigen ook wel eens op de korrel genomen. Maar na al die jaren weet Wuyts dat journalistiek en sport niet altijd de perfecte combinatie is. Michel Wuyts komt met zijn wielerverhalen op uitnodiging van het Davidsfonds op dinsdag 15 november naar OC De Schouw.

Michel Wuyts

Boeiend verteller
Hoe dan ook heeft de sportjournalistiek een wending moeten nemen na de talrijke dopingverhalen die het wielrennen hebben geteisterd en nog steeds teisteren. En die evolutie heeft Wuyts ook van nabij meegemaakt “Het spreekt voor zich dat ik anders ben gaan omgegaan met het werk en met de renners. Je bent wat ongeloviger geworden naar de algoede bedoelingen. Ze hebben ons een rad voor de ogen gedraaid. Niet één keer, maar twintig dertig keer en ook ik ben daar in getrapt”, bekende hij in datzelfde interview. Toch blijft het volgens Michel Wuyts moeilijk om overal snel kritische vraagtekens bij te plaatsen.
.../…

Op dinsdag 15 november is wielercommentator en journalist Michel Wuyts te gast in O.C. De Schouw te Lichtervelde. Hij komt er vertellen over de koers en alles daar rond, maar ook over zichzelf, zijn liefde voor taal en boeken en zijn eigen sportieve uitdagingen. Kortom hij werpt zowel een blik voor en achter de schermen van het hedendaags internationaal wielergebeuren, maar ook op zichzelf. Aarzel dus niet en kom mee luisteren naar een van de bekendste en boeiendste stemmen In het Vlaamse Sportlandschap. Michel Wuyts praat vanuit de buik van het peloton en kneedt koers tot zijn eigen verhaal.

De lezing ‘Altijd Onderweg’ vindt plaats op dinsdag 15 november om 20 uur in OC De Schouw, gelegen in de Statiestraat in Lichtervelde.
Kaarten reserveren kan bij Gabriel Vanmechelen  via mail naar gpj.vanmechelen [at] skynet.be of telefonisch op het nr. 051 72 39 04 of bij de andere bestuursleden van het Davidsfonds en in de kantoren van ING-bank op de Markt, KBC in de Hoogstraat of de AXA-bank in de B. Callewaertlaan, allen in Lichtervelde. (€ 7,- per toegangskaart / DF-leden betalen € 5,-)